Sunday bloody sunday.

Idag for jag, mamma, Tim, Liam och Linda ut till stugan. Det var väldigt blåsigt och kallt, men ändå mysigt. :D Nästan all is hade försvunnit! Vi såg tre svanar. Vi hade köpt med oss fika från Maxibageriet och mat från McDonalds. Tim var skitsugen på att bada, men inte blev det av inte! ;) Jag och Linda tog moppen till Emil och där träffa vi Emil, Jonatan och Adam. Sebbe kom lite senare. Där höll de på och byggde en ramp att hoppa ifrån ner till studsmattan. Dom studsade runt där och gjorde backflips och sådant medans vi satt och kollade på och pratade med dom.

Sedan bestämde vi oss för att åka hem till Adam och då åkte Tim och Emil på en cykel, Adam på sin, Jonatan på sin, Sebbe tog moppen och jag, Liam och Linda med. Så vi körde över åkern och när vi väl var framme hos Adam hoppades det ännu mer studsmatta och jag fotade, som vaaaanligt. Det är skitkul och fota när det händer saker på bilden tycker jag! Men ännu mer älskar jag att fota när människor ler och skrattar. Jacke och David kom efter en stund, kul! :D Sedan gick vi in och Adam slog på Draktränaren som Liam gärna ville se. Vi hann bara se tio minuter för sen skulle vi hem (trodde jag). Det var som alltid lika kul att träffa Adam, Emil, Jacke, David, Sebbe och Jonatan, man blir alltid så glad och positiv när man träffar dom. De är faktiskt annorlunda, på ett bra sätt!

Sen när vi kom till stugan så hade vinden lagt sig och solen värmde, så vi tog fram fikat och satte oss på bron och åt. Härligt. Budapestbakelser och prinsesstårta. När vi sedan ätit upp åkte vi hem. I bilen lyssnade vi på Taylor Swifts skiva Speak Now som är asbra! Jättelugna och härliga, mysiga låtar. Jag tänkte då på att jag har det bra ändå. Fina vänner, fin familj och jag har det bra ställt. Jag kände mig glad. Liam somnade i bilen, Linda var astrött och jag med. Valborgen som ändå var riktigt lugn och skön. Tillbringades med boströms som åt middag här och tog med sig efterrätt som vi åt här. Vi åkte aldrig till någon brasa som vi brukar göra utan var hemma, tog det lugnt, tände en massa raketer (skulle inte förvåna mig om Liam blir pyroman när han blir stor, haha), tände en brasa på mittenområdet och såg på en skitbra film. Flickan från ovan var verkligen annorlunda. Hemsk, fin och sorglig på samma gång. Värd att ses för de som inte gjort det!!! Jag grät flera gånger för lillpojken i filmen sa så fina saker.

Nu ikväll har jag pluggat och sett film med Liam. Vi såg 50 minuter av Hopp men sedan tog Liams tålamod slut. Filmen var nämligen på engelska och jag översatte för han, och det var jävulskt dålig kvalité. Så nu sitter han här bredvid mig och spelar ett crosspel på min mobil och gör motorljud till. Lillgöbn e gulli.

Nu vecka imorgon, KÖR HÅRT!

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0