Har mycket att säga.

Idag var jag och tjejerna i luciatåget samlade på Tegskyrkan för att träna gången i kyrkan (och sången såklart) klockan halv 11. Det senaste uppträdandet vi gjorde var på de synskadades förening i Västerslättskyrkan. Vi sjöng i mörkret med våra lyktor därinne och sedan när vi gått ut och fortfarande sjöng i korridoren klappade de som lyssnat. Det var en härlig känsla.
Men idag i alla fall, så var vi på Hagaborg, på ett annat ålderdomshem och på Axlagården. Det är så otroligt kul att få sjunga för människor som uppskattar det så mycket som dom gör! Vissa sjöng med också, det tyckte jag var det bästa. De klappade händerna och sa: "sjung för oss en gång till, flickor!!" och  "Åh, vilka fina flickor.". Efteråt satte vi oss och vilade, åt en macka och då kom en dam fram till oss (som hade sjungit med och log så fint): "Jag kommer inte för att störa. Jag ville bara säga tack för att ni sjöng sån fin sång för oss idag. Det glädjer mig." Det var fint och snällt sagt. De ger så mycket tillbaks.
Axlaborg är verkligen ett jättefint hem, hade aldrig varit där förut. Där ligger det människor som är väldigt illa däran. Så det var jobbigt på så sätt, men jag tycker det kändes hur bra som helst att få sjunga för dem. De uppskattade det.
Sist men inte minst sjöng vi på torget. På tisdag är det den stora dagen!!! Luciadagen! Då stiger jag upp ca kvart i fyra på morgonen och äter en rejäl frukost som jag ska stå mig på resten av den långa dagen. Sedan beger jag mig till Clip Room för smink och hårfixning. Det kommer att bli skitmysigt att gå upp så tidigt (och kanske lite jobbigt ;)). Sedan ska vi till TV4 och shina. :D

Kommentarer
Postat av: Ida

Vilken tid är det på tv? Vill se! :)

2011-12-10 @ 20:34:36
URL: http://katima.blogg.se/

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0