HAFFA ?

Ni som läser det här kanske har sett den här "gilla den här statusen så ger jag dig 2 alternativ att haffa mellan, du måste vara ärlig :)"-saken på facebook? Jag tycker att det är riktigt dåligt faktiskt, för då ska man alltså välja mellan två personer, på vissa ställen den som man tycker är snyggast och på andra helt enkelt en av dom två man helst skulle välja.
Det kommer ju alltid att bli någon som inte blir vald.
Och hur roligt kan det vara för den personen? Jag har nyss inte blivit vald och det tar bara en massa onödig tid, jag blev ju bortvald och då kanske också rankad som mindre värd än den andra personen, så kan jag tycka att det är jävligt onödigt och dumt. Jag orkar inte bry mig om det faktum att just jag inte blev vald men jag blir ändå besviken. Vilket energitjuveri!
Det är säkert många som inte menar med avsikt att såra någon eller att göra någon annan ledsen, men varför orkar man ens lägga ned tid på att ranka dom människor man tycker om mest, eller som man tycker är snyggast på internet? När man inte blir vald betyder det alltså att just den personen inte tycker att man är snygg eller så kanske man tänker att personen som då "haffat" inte är så mycket till en vän som svarar just så.
Man kan ju tänka efter vad konsekvenserna blir när man skriver och uttrycker sig om så oviktiga saker på Facebook, att vissa faktiskt inte vill ha med det där att göra. Jag sa aldrig att jag ville vara en att haffa mellan.
Jag tycker att det är väldigt underligt att vissa ungdomar ska behöva hålla på så här och ranka och betygsätta varandra, är det inte bättre att bara vara och finnas där i verkligheten för varandra?

Kommentarer
Postat av: F

så jävla sant... orkar inte med alla sådana facebook grejer... "gilla så ger jag dig ett betyg" osv... kika gärna in min blogg! och förresten så är du jättefin och sjunger hur fint som helst!:) kram, kram!

2011-12-11 @ 13:27:58
URL: http://vackert.blogg.se/

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0