Första dagen på gymnasiet. (:

Naturvetenskap, Midgårdsskolan.
Jag har 40 stycken personer i min klass! Så KUNGLIGT. :D Jag träffade otroligt fräna människor idag. Alla verkar väldigt trevliga och det känns skitbra. Vi började dagen i Valhalla, i mitten av själva skolan skulle man kunna säga. Där så fick vi information om personalen på skolan och så lyssnade vi på ashärlig akustisk musik av Sandra och Alex som skulle börja musiktrean (tror jag). Sedan fick vi lite mer info men blev sedan skickade klassvis till våra hemklassrum.
När jag väll kom in dit så satt det lite mer än 30 människor som jag inte kände igen där. Jag tycker det var skitbra, för då fåck jag lära känna nya människor. Hemskt men sant, jag har fortfarande inte hunnit prata med alla än...
Vi fick information från våra älvor (mentorer) och så lekte vi och speeddatade (snyyyggt ord).
Jag har varit spänd och förväntansfull, och igår och imorse blev jag faktiskt nervös, det brukar jag inte bli förutom när jag ska uppträda. Frukosten bestod av bara en macka för den andra som jag hade gjort i ordning ville helt enkelt inte ner... xD Jag ser då fram emot att få tillbringa mer tid med min nya klass!
Vi åt lunch på vildmannen, gjorde en tävling och så fick vi våra busskort. Sen gick vi hem. Det blev en kortfattad historia det här. Lika bra det. :) Jag har i alla haft en rolig dag med otroligt mycket namn och nya ansikten och spännande personligheter!
Hur gick det för er andra på första skoldagen? :D



Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0