Dag 13 – Den här veckan

Den här veckan.. hmm. Ska försöka att minnas.

Måndagen var intetsägande i skolan, men gitarren efteråt var kul! Jag har en jättebra gitarrlärare Leif, en hemskt fin människa. Jag kom hem, pluggade lite tror jag och umgicks med min bror. Sen vare dags å knåppa! (skämt inbördes mellan mig och linda XD)

På tisdagen hade jag sovmorgon till klockan 10.45 som jag har varje tisdag (gryymt) och bild som första lektion, och bilden är alltid rolig. Vi hade idrott och körde badminton och det älskar jag, det är faktist riktigt roligt!! Resten av dagen var väldigt seg, inga ordinarie lärare var på skolan så det var crazybananatime. Jag åkte hem och pluggade. Sen så tränade jag på kvällen för första gången på väldigt länge! Det var styrka för bena och magen, det var roligt. Kul att träffa männiscchena där igen. Sen kom jag hem och pluggade lite till. Sen vare dags å knåppa!

Onsdagen började med engelska och vi övade på nationella proven. Sen hade vi idrott igen och körde badminton, kuuul! Efter lunch hade jag nationella prov i NO, genomförandet av en laboration! Det var läskigt men det gick bra. Inte för att jag trodde det efter, men nu vet jag... ;P Sedan flöt dagen på och jag hade elevens val sen gick jag hem. När jag kom hem satt jag och pluggade svenska sen åt jag middag sen kom Ida över och vi pluggade svenska igeeen och vi åt nybakad banankaka som mamma hade gjort, schooaajnigt gott.

Igår så hade vi slöjd första lektionen och då fortsatte jag jobba med min tröja som jag gör. Det är leopardtyg (tänk inte dåligt om tyget nuuu) som ÄR MENINGEN ATT VARA ROCKSTIL, och det började taaa siiig. Faktiskt. Jag hade redan sytt ihop hela tröjan men huvan var kvar.. Eller jag gjorde med hjälp av min lärare lite justeringar på huvan eftersom jag ville ha en stor jävla kåpa istället. Det vart mycket bättre än jag trodde när jag kollade efter att jag sytt fast den! Det blev lite Lady Gaga stajl över huvan just. Dagen fortsatte och jag åkte till ålidhem på franska sen hem. När jag kom hem pluggade jag ännu mer med svenskan och jag tyckte det kändes som att jag kunde alla satsdelar. I några timmar pluggade jag men sen for jag och handlade med mamma på Ica Maxi och när jag kom hem pluggade jag ännu mer. Sen var de gonatten. (pappas speach)

Idaaaaag, jo de var ingen bra dag. Till en början. Vi hade svenskaprov och det blev lite knasigt. Enough said.
Jag hade matte tillsammans med Linn, William och André där vi diskuterade (utförde) ett gammalt nationellt prov.
Sen kom jag hem och äntligen blev jag glad. Min kära pappa var hemma och pratade med mig som vanligt om livet och det kändes skönt att ha helg. (L)

Stordoojjorna. (L)

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0