Vad jag lär mig i skolan

Idag var en bra dag! Med mycket prat & gråt. ( ja, gråt kan vara av en bra anledning ibland ) Jag fick träffa Erik och i skolan var det en bra dag helt enkelt! Jag lärde mig mycket om livet och människor idag. Man ska aldrig döma någon, och jag har lärt mig hur mycket missförstånd som skapas när man tjaffsar! Vad jag ska ta med mig är att jag ska prata med folk mer på djupet, inte bara fråga "hur är det?", och sen svarar nån "ja" och sen går man vidare. För bra är väll inte ett riktigt svar? Det är så mycket som man inte vet om folk. Jag ska inte döma. Jag har insett att man inte kan undvika att prata om problem och de allra jobbigaste sakerna, men faktiskt så är man skyldig både sig själv och andra det. Konflikter måste lösas i rätt tid, innan det är försent. Men samtidigt, bättre sent än aldrig! Jag kan ha väldigt fel om människor, och då blir jag glad när folk säger från hjärtat verkligen hur de är och hur de mår. Jag kan ibland tycka synd om mig själv, men det finns alltid folk som har det värre. Jag måste bara fortsätta vara mig själv och lära mig av mina egna misstag, men samtidigt inte ta alltför mycket skit. Att förlåta och att inte fastna i något dåligt har jag lärt mig idag. En vän till mig upprepade flera gånger idag när vi pratade hur viktigt det är att förlåta. Och ja, det har hon helt rätt i, för det är väldigt viktigt. Det som är i det förflutna kan faktiskt ibland få stanna där. Man får ta nya tag och försöka lära sig bli en bättre människa.

Det har alltså varit en hektisk dag, men OTROLIGT jävla värdefull på samma gång.
Jag har lärt mig jättemycket både om mig själv, andra & att förlåta.
Nu vet jag var jag har mina kamrater och vad de står för.
Ganska viktigt tycker jag.
Kram.

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0