Leap Year.

Såg just en jättegullig och mysig film kallad Leap Year. Den utspelar sig på Irland, vilket jag förövrigt inte visste var så otroligt vackert! Jag blev väldigt sugen på att åka dit. Miljön i filmen är väldigt mysig. Jag blev som lite småkär i huvudpersonen Declan, han var nå så grymt gullig. En riktig karl! Men ändå samtidigt sprallig som ett litet barn. Misa waant.

Filmen fångade verkligen de små ögonblicken på ett fint sätt. Den tillät till och med tystnad, det är inte ofta en film spelas utan någon backgrundsmusik. Man blir faktiskt glad och lite upprymd över den här filmen. Den har härliga färger och ett varmt uttryck.
Jag kunde inte låta bli att tänka på Niall i 1D eftersom han har samma dialekt som Declan. Irländska måste ju vara något av det gulligaste att prata alltså! Så sköna ord...
"May you never steal, lie or cheat but if you must steal, then steal away my sorrows and if you must lie, lie with me all the nights of my life and if you must cheat then please cheat death because I couldn't live a day without you."


Kommentarer
Postat av: Mathilda-There´s only one tree hill

Den vill jag se! :)



Sv: Visst är det härligt att ta en nostalgitripp ibland?! :)

2012-03-07 @ 22:37:16
URL: http://othtjejen.blogg.se/
Postat av: Mathilda-There´s only one tree hill

Sv: Jag ska också ta och titta! Verkar sjukt bra!!!

2012-03-08 @ 19:10:53
URL: http://othtjejen.blogg.se/

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0