Sommarens höjdpunkter, del 3 - Gröna Lund.

Gröna Lund är asroligt! Jag kunde inte känna mig nöjd förens jag åkte de "värsta" åkattraktionerna... Så jag åkte uppskjutet, fritt fall och tilt. 
 
Under hela min uppväxt har jag och min bror Tim försökt vinna såna hära enorma lådor fyllda med mjölkchoklad. Vi har slösat mycket pengar på att köpa de värdelösa brickorna och numren som aldrig lett oss till vinst. Men nu i år när jag, Liam och mamma körde den enda gången på Gröna Lund för i år så vann vi! 300 gram Daim senare så var jag och Liam lyckliga! Det kändes faktiskt riktigt roligt att äntligen var det vi som var de där jävlarna med vinsten i händerna!!!! Det var på tiden! ;)
 
The Pusher var ett okänt band för mig och mamma tills vi såg de på Grönan. Mamma och jag lyssnade på de på Spotify kvällen innan vi skulle åka dit och vi tyckte att de lät riktigt bra. Så vi blev taggade på att gå och se dem - det var ju trots allt helt gratis och vem visste om de var bra eller inte?
 
Så vi var på Grönan från att de öppnade tills de stängde och vi gick all-in. Åkte allt vi ville åka och på kvällen såg vi The Pusher. De var grymt bra! Efteråt tänkte jag ba; "Vilket jävla ös!!!". De rockade hela kvällen och verkade inte vilja sluta spela. Deras musikstil var rock blandat med pop. Sångaren hade asstark och rå röst, vilket jag gillade direkt. Ett tag in i spelningen insåg jag att pianisten John ser exakt ut som Robert Pattinson! Samma leende och rörelsemönster. Utseendet var inte heller att klaga på. ;) Så det var riktigt najs! Tummen upp för ett nytt grymt band i mina spellistor med tänkvärda texter och sköna beats - The Pusher!

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0