La suede

Faan, man ska inte underskatta svensk musik! Vi har också lyckats bra i musikvärlden. Min spellista - la suede

Idag har jag varit i Haddingen. Gårdagen och dagen i skrift:
Vi åkte hem till Lars och Karina och åt god mat. Kockarna Kenta me asman och Lars lät kreativiteten flöda. Jag, Lina, Tim, Liam, Emil, Gurre pungkula, Samuel, Jonatan och Jonna var de som satt vid barnbordet. Vi åt en schoajnigt god förrätt som var en slags räkssoppa med krutonger. Några spelade gittaarrheero medans andra kollade på. Sen kollade vi lite på Linas rum och jag såg gitarren gömd bakom hennes dörr och var tvungen att spela av mig lite sådär på nyårsafton. Sen några stunder senare hittade jag hennes keyboard utanför hennes rum och då spelades det lite på den me. Emil, Gurre PK, Jonatan, Tim och Lina kollade i skolkatalogen medans. Sen gick jag in i hennes rum igen och skrev me nå spec-pennor på hennes spegel låtar som hon skulle lyssna på. Efter det så åt vi varmrätt som var kött och hasselbackspotatis med någon god sås till. Liam var väldigt livlig som vanligt, men jag tyckte ändå han var väldigt rolig under hela kvällen. Efter det så gick vi ut, och lekte! Emil skjutsade hem mig, Tim och Liam alla på en enda skoter för vi skulle hämta mer kläder. När vi lekte så slet vi på kroppen. Vi sprang i den höga snön som befann sig på Lars och Karinas gård och det var riktigt jobbigt! Det smakade blodsmak i munnen och gjorde ont så inibomben i halsen för att det var så kallt. Vi tävlade om vem som kom fortast till staketet och tillbaks i djupsnön. Jag stannade vid deras staket och kollade ut över åkern och ännu längre bort- sjön och stugan. Det var otroligt vackert på himlen, mörkt men när raketerna lyste upp över himlen så blev det rött, grönt och gult lite då och då. Gurre PK åkte iväg med sparken. (fråga inte varför) Men jag trodde han hitta en ny hobby å sparka iväg. Men han kom tillbaks som tur var. Vi gick in och åt efterrätt som var panacotta fast med Marabou mjölkchoklad istället för vitchoklad i. Det var jättegott. Sen gjorde vi något riktigt skönt och mysigt- badade jakutzzi! (vet ej hur det stavas så ja kör lite egen stil) Det var 39 grader i och jag, Emil, Tim, Liam, Jonatan och Lina badade ett tag. Sen gick jag och Liam upp för att kolla på raketerna vid tolvslaget. Det var ett hejvilt dundrande där och jag såg en av de finaste fyrverkerierna jag någonsin sett igår! Den var guldfärgad och det var som stora blänk över hela himlen. Vi var minst 15 stycken som stod där ute med blickarna uppåt. Alla var glada och några fick pussar av dom som var allra gladast. :) Liam blev ju till slut less så vi gick in och jag gick till jakutzzin och pratade med mina vänner som fortfarande satt kvar där. Dom drack pommac i champangeglass som nå andra divor. ;) Inne i huset pågick det massa skratt och prat från de vuxnas håll och det märktes att alla hade det riktigt roligt. Senare så träffade jag på Lars som var Chef i huset och jag tyckte han såg så bekrymrad ut så jag frågade: "Ställer vi till det för dig Lars?" Eftersom vi badade och så tänkte jag. Men han sa: "Nej absolut inte!! Det är inte det. Men gå ut i köket om en stund så ska du få se.." Och mitt russin till hjärna tänkte ju då att det måste ju ha hänt nått i köket, men så gick jag ut och där var inget annorlunda än vad det brukar va. Men då efter en stund kom farbror frej fram! Med hatt, två sockerbitar som tänder och en helt ny "outfit" klev Lars in i rampljuset och sjöng farbror frej låtar. Det är så jävla roligt att umgås med dom där människorna för de bjuder alltid på sig själv och man får uppleva så mycket glädje! De vuxna började dansa och ha sig och då tyckte vi att det var dags för oss att skippa 80-talets "ljuva" nattliv så vi for med skotern till Emil och såg på film. Vi såg "Youth in revolt" och den har jag sett förut, den är lite smårolig. Ett annat tecken på att jag har extremt roliga och sköna vänner är när Emil fes och sa: "Oj, jag är lite slapp i fisringen."Haha! Såna saker får mig faktiskt på fall. Och då menar jag bokstavligt. Jag kan lägga mig ner och skratta länge åt sånt... Vi gick och la oss 03.17.. :D Kvällen var ljuvlig och jag hoppas jag har kunnat reflektera lite av den underbara känslan man får såna här unika kvällar och hoppas att ni också hade det riktigt bra! För det hade då verkligen jag. :)

Gott nytt år!
Paulina.


Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0