Dag 05 – Ett smycke, klocka eller accessoar som betyder mycket för mig

När jag fyllde 15 i julas så fick jag en ring av min farmor i julklapp. Den låg i en gammal och sliten marinblå ask och jag tycker den är fin. Men det är inte utseendet på ringen jag älskar, det är historien bakom den. Farmor fick den här ringen av sin mamma och pappa när hon fyllde femton och nu för hon ringen och historien bakom den vidare. Jag blev faktiskt lite chockad när jag fick ringen för jag tycker det är så mäktigt med gamla saker och jag har aldrig tidigare fått något i present som har funnits så länge. Det är otroligt att den passa perfekt också! När jag rev upp papperet runt paketet och sen fick syn på asken så blev jag direkt försiktig och nästan bara rörde med pekfingrarna och tummarna för att jag tyckte det kändes så gammalt och ömtåligt. Jag måste säga att den verkligen är vacker och tack, farmor.

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0