tAKiDA

(lyssna medans du läser)




Min kärlek till Takida är det många som inte förstår tror jag, och många kommer nog aldrig förstå det. Men till er som inte förstår, har ni aldrig hört en låt med ett band som sedan spelas om och om igen i dina hörlurar? Ett gitarrspel som får dig att smälta, ett intro som man skulle kunna sitta och lyssna på i timmar. En sångröst som ger dig rysningar och som du tycker är så vacker att du skulle kunna börja gråta? Jag har älskat Takida sen jag hörde dom första gången, som jag tror var på radion. Jag kan säga att jag förstår inte heller er som inte älskar Takida, men jag vet ju att alla tycker olika och gillar olika musik. Robert som sjunger i Takida, han är helt.. fantastisk. Jag älskar hans röst och när man lyssnar på deras gamla låtar så älskar jag den bara mer. Takida är det enda svenska bandet som får mig att njuta till 100%. Jag bara älskar hela deras sound. Jag har sett de live flera gånger, och jag vill aldrig att det ska ta slut, de är så bra live! Det häftiga är att jag får alltid en sån otroligt känsla när jag lyssnar på dom. De förmedlar såna mäktiga känslor. De har betydelsefulla texter, kan dem allihopa. Tack Takida, för att ni gör bäst låtar och för att ni hjälper mig genom tider då det känns tungt. <3


Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0