me, myself and i.

Jag är så otroligt glad över att jag är nöjd med mig själv. Jag är absolut inte perfekt, men jag är ändå nöjd med den jag är och hur jag ser ut. Jag vet vem jag är och försöker alltid göra det bästa av saker & ting. Jag är en stark person och jag vill inspirera andra genom att dela mina tankar och åsikter. Jag har aldrig varit rädd för att visa den jag är, jag har helt enkelt alltid bara varit mig själv. Att stå för den man är och hur man ser ut kan vara väldigt svårt för andra, men jag har bara haft turen hela livet att ha kunnat älska mig själv. Det klart att jag också känner mig väldigt misslyckad ibland, men så är det i livet, ibland. Man måste lära sig att tänka det possitiva med en själv och försöka ändra på det som är negativt. Nästan varje gång jag tittar mig i spegeln så ler jag, och är nöjd. För jag vet att jag är unik, jag är jag. Jag känner mig ofta vacker och fin, och det finns människor som verkligen inte tycker det och som måste påpeka också såna saker. Men dom skiter jag fullständigt i. För de människorna förlorar bara på det själv, vem som helst får tycka att jag är ful, men det betyder inte att jag tänker ta till mig. Det är heller inget fel att tycka att andra är "mindre fina" för vi är ju alla olika och tycker olika, men man behöver faktiskt inte berätta sånt. För vissa personer klarar inte av trycket av att veta att folk inte gillar dess utseende eller personlighet, och då börjar de hacka på sig själva och det suger! Man ska bara lyssna på en själv när det gäller hur man ser ut och man ska inte ta någon skit från andra. Jag tar inte illa upp längre när folk ger mig blickar eller försöker trycka ner mig med ord eller kommentarer, jag är för stark. Jag har alltid varit stark, men det växer inom mig för varje dag som går. Desto mer erfarenhet jag får av livets up's and down's så blir jag så mycket starkare. Jag vill peppa alla er därute som ibland känner er osäkra på er själva och jag vill att ni ska börja tro på er själva! Alla människor, mina vänner, min familj förtjänar att vara lycklig och stolt över den de är. Mitt liv är fantastikt och jag är lycklig. Jag har många vänner, men det är få av dom som faktiskt bryr sig om en och som man vet skulle göra vad som helst för en. Tacksamhet är viktigt tycker jag. Jag är tacksam över allt nästan. Förutom att på varje skolfoto har jag munsår, men tillbaks till ämnet. Man ska verkligen vara tacksam över det man har och det lilla man kan ge! Hoppas att ni som läst det här tar åt er och lever livet som er själva, kramar P!

" To the world you may be just one person, but to one person you might be the world. "


Kommentarer
Postat av: sophie

jättebra skrivet!

Alla borde tycka så om sig själva,

2010-09-04 @ 18:41:52

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0